Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Γραφή και γραφολογία 1

Γραφολογικές προσεγγίσεις από την Ντομινίκ Ανδρεάδου-Μολίν

Η γραφή είναι ο καθρέφτης της προσωπικότητας.

Θα έχετε όλοι παρατηρήσει πως ο κάθε άνθρωπος γράφει διαφορετικά από έναν άλλο.Εχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί; Λοιπόν, θα αρχίσουμε από τα βασικά και σιγά σιγά θα προχωρήσουμε.Θα προτείνω κάθε φορά μία ερώτηση που μου έχουν κάνει κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μου, και θα την απαντώ.

Ολα ξεκινούν από το καλλιγραφικό μοντέλο που διδάσκεται το παιδί στο σχολείο. Η γραφή είναι ένας κώδικας επικοινωνίας. Το αλφάβητο είναι ο κώδικας που χρησιμοποιεί. Η γραφή ξεκινάει από την εκμάθηση του μοντέλου το οποίο το παιδί θα οικειοποιηθεί σιγά σιγά.

Τι είναι τo καλλιγραφικό μοντέλο;

Το ελληνικό αλφάβητο έχει παρατιθέμενα γράμματα, καμπύλες και ευθείες, το μολύβι πατάει ομοιόμορφα ,τα γράμματα έχουν μεσαία ζώνη όπως μόνο το α,πάνω ζώνη όπως το δ,δηλαδή επέκταση προς τα πάνω και κάτω ζώνη όπως το ρ ,δηλαδή επέκταση προς τα κάτω.Αυτές οι τρείς ζώνες τηρούν κάποιες αναλογίες.Υπάρχουν επίσης γράμματα που σχηματίζονται από μία αψίδα όπως το η.Τέλος η γραφή έχει κάθετη κατεύθυνση ως προς την οριζόντια γραμμή του τετραδίου.Το λατινικό αλφάβητο έχει πολλά κοινά με το ελληνικό διαφέρει μόνο ως προς το ότι τα γράμματα είναι συνήθως συνδεδεμένα μεταξύ τους,οι αναλογίες μεσαίας ,πάνω ,κάτω ζώνης είναι λίγο διαφορετικές, και τέλος το μολύβι πατάει καλά στά κάθετα σημεία των γραμμάτων και ελαφραίνει στα σημεία που συνδέονται τα γράμματα μεταξύ τους.

Αλλάζοντας ασυνείδητα το μοντέλο ,το παιδί θα κάνει την γραφή του προσωπική υπόθεση.Ετσι άλλος γράφει μικρά γράμματα,άλλος με κλίση προς ταδεξιά,άλλος αφήνει μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις λέξεις και πολλά άλλα που θα δούμε τι σημαίνουν αργότερα. Η Hannah Arendt έγραψε ότι << ο μη κονφορμισμός είναι ο όρος sine qua non της πνευματικής ολοκλήρωσης>>.Το ίδιο πρεσβεύει η γραφολογία όταν διδάσκει ότι η γραφή που ξεφεύγει από το καλλιγραφικό μοντέλο δείχνει μία προσωπικότητα ώριμη, έναν άνθρωπο που έχει κάνει τις επιλογές του και έχει πάρει τα ρίσκα του.Γιατί αλλιώς τι είμαστε, μεγάλα παιδιά και όχι ενήλικες.Η γραφολογία λοιπόν παρατηρεί τις αλλαγές που κάνει ο γράφων στο μοντέλο που έχει διδαχθεί,και βγάζει συμπεράσματα γιά την προσωπικότητά του.

Ακολουθούν δύο παραδείγματα.

Ελληνικό και λατινικό μοντέλο και πώς έχουν προσωποποιηθεί από τον γράφοντα

grapholo

Η Ντομινίκ Ανδρεάδου-Μολίν σπούδασε γαλλική λογοτεχνία, αρχαία και συγκριτική, στη Γαλλία και εργάστηκε σαν εκπαιδευτικός στη μέση εκπαίδευση. Στη συνέχεια σπούδασε γραφολογία και γραφοθεραπεία και τώρα δουλεύει σαν γραφολόγος και σύμβουλος σταδιοδρομίας και εκπαίδευσης (www.graphoapproach.gr).Της αρέσουν τα βιβλία ,τα ταξίδια,η αναλογική φωτογραφία, η ροκ μουσική και η γιόγκα.Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών.

Σχολιάστε το άρθρο

  • Καψή Ευγενία

    Πολύ ενδιαφέρον. Αναμένω και τη συνέχεια. Επίσης η υπογραφή και η μονογραφή θα ήταν εξίσου ενδιαφέρουσες αναρτήσεις.
    Συνεχείστε.

  • Ντομινικ Ανδρεαδου-Μολίν

    Ευχαριστώ για το σχόλιό σας, η υπογραφή θα ακολουθήσει σε επόμενη ανάρτηση ,όσο για τη μονογραφή είναι μία απλοποίηση της υπογραφής , ο γράφων επιλέγει κάποια στοιχεία της υπογραφής και τα χρησιμοποιεί στη μονογραφή. Η επιλογή αυτή δείχνει τι είναι το πιο σημαντικό γι’ αυτόν , πχ. το αρχικό του ονόματός του ή του επιθέτου του ή ακόμα κάποιο σχήμα που τον αντιπροσωπεύει .

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.