Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Yasuhiro Ishimoto

Ο Γιάς Ισιμότο, όπως υπογράφει στα έργα του, είναι μία μεγάλη μορφή στον κόσμο της φωτογραφίας και το έργο του μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια διασταύρωση μεταξύ της Ιαπωνικής και της Αμερικάνικης φωτογραφίας.  Λογικό  εφ’όσον ο ίδιος μεγάλωσε ανάμεσα στις δύο χώρες και σπούδασε αρχιτεκτονική και φωτογραφία στην Αμερική. Η πρώτη του μεγάλη δουλειά το 1953 δείχνει ξεκάθαρα την διπλή επιρροή: ασπρόμαυρες εικόνες από το Παλάτι Κατσούρα ή Βίλα Κατσούρα στο Κυότο (κτήριο του 17ου αιώνα). Η αισθητική που παρουσιάζει είναι σύγχρονη, θυμίζει πολύ το Μπάουχαους και  οι 70 φωτογραφίες που τράβηξε ενοχλούν και αποτελούν θέμα πολλών συζητήσεων στην συντηρητική κοινωνία  της τότε  Ιαπωνίας γιατί η αντίθεση παράδοσης-μοντερνισμού που αναδεικνύουν προκαλεί.

Επιστρέφει στην Αμερική το 1958 και στο Σικάγο συγκεκριμένα, και κάνει το πορταίτο της πόλης απεικονίζοντας τους δρόμους της, αλλά με μια ιδιαιτερότητα. Ο Γιας θέλει να έχει άποψη για την εποχή του και έτσι αξιοποιεί τις λεπτομέρειες στο περιβάλλον του φωτογραφικού αντικειμένου ώστε η εικόνα να θέτει προβληματισμούς και ερωτήματα γύρω από το αντικείμενο της φωτογράφησης και τη σχέση του με την κοινωνία.

Ανήσυχη ψυχή, ταξιδεύει ακατάπαυστα σ’όλο τον κόσμο, αλλά επιστρέφει τακτικά στη Ιαπωνία. Πάλι στο Κυότο, βγάζει φωτογραφίες απο έναν άλλο Ναό, το Τό-Ζι που παρουσιάζονται σε έκθεση και εκδίδονται σε βιβλίο με τίτλο The Mandalas of the Two Worlds.

Το 1982, επιστρέφει στη Βίλα Κατσούρα, επαναλαμβάνει τις φωτογραφικές λήψεις του 1953, αλλά σε έγχρωμη παραλλαγή αυτή τη φορά.

Η σταδιοδρομία του είναι μία παρέλαση από βραβεία είτε από τις Ηνωμένες Πολιτείες είτε από την Ιαπωνία, αρχίζοντας με αυτό του Young Photographer’s Contest και του Life magazine (1950). Το 1996, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας τον έδωσε τον τίτλο Man of Cultural Distinction, μια τιμή που συμπεριλαμβάνει και έναν μισθό εφ’όρου ζωής.

Το 2004, δώρισε το φωτογραφικό του αρχείο που αποτελείται από  7000 εικόνες, στο Museum of Art (Kochi) της Ιαπωνίας. Σήμερα σε ηλικία  80 χρονών είναι ακόμα δραστήριος επαγγελματικά.

Σχολιάστε το άρθρο

  • Έχω την εντύπωση πως η επιλογή της πόλης του Σικάγο δεν ήταν τυχαία για τον Γιάς. Εκεί είχαν πάει πολλοί καλλιτέχνες την χρυσή εποχή του Μπάουχαους. Τί λέτε?

  • Φαίδρα Σίμιτσεκ

    Δεν έχω ιδέα αλλά πολύ πιθανόν. Πολύ ωραίος και αυτός ο φωτογράφος.

  • Λητώ Σεϊζάνη

    Πραγματικά πολύ ωραίοι οι φωτογράφοι που παρουσιάζει η Ήρα. Και τους περισσότερους εγώ τουλάχιστον δεν τους είχα ακουστά.

  • Ενδιαφέρον δεν έχει ο παραλληλισμός που κάνει μέσα από το φακό του μεταξύ της παραδοσιακής ιαπωνέζικης αρχιτεκτονικής και του Μπάουχαους;

    • Φαίδρα Σίμιτσεκ

      Ναι, το παραδοσιακό συναντάει το μοντέρνο.
      Το κίνημα Bauhaus ήταν προγενέστερο του και αν δεν απατώμαι πολλά από τα μέλη του εκδιώχθηκαν από τη Γερμανία και πήγαν στις Ην. Πολιτείες. Οπότε πιστεύω ό,τι ο Ishimoto εκπαιδεύτηκε σ’αυτήν την αισθητική και την “είδε” στις λιτές γραμμές της Ιαπωνέζικης παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.