Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Ars Subtilior

Η μουσική Ars Nova χαρακτηρίζει μια εποχή της δυτικής μεσαιωνικής μουσικής, με κέντρο κυρίως τη Γαλλία, αλλά συμπεριλαμβάνει συχνά το σύνολο της Ευρωπαϊκής πολυφωνικής μουσικής του 14ου αιώνα. Η μουσική αυτή παρουσιάζεται πιο απελευθερωμένη και βέβηλη, επηρεασμένη από τη λαϊκή μουσική, και καταφέρνει να συνδυαστεί με την θρησκευτική μουσική και να ενσωματωθεί στη λειτουργία.

Το μεταγενέστερο Ars Subtilior του τέλους του 14ου αιώνα, αρχές 15ου, συμπεριλαμβάνει τις ίδιες μορφές με την Ars Nova δηλαδή μπαλάντες, μαδριγάλια (ποιήματα), ρόντο, βιρελαί (λιανοτράγουδα), ισορρυθμικά μοτέττι (τροπάρια) και πολυφωνικά μέρη των λειτουργιών. Διαφέρει όμως στο ότι οι μουσικοί της εποχής ενορχήστρωναν με έναν σύνθετο τρόπο, πιο επιτηδευμένο και πλούσιο σε τεχνάσματα και τεχνική δεξιοτεχνία. Η δυσκολία γραφής και ερμηνείας ήταν τέτοια που η τέχνη ερμηνευόταν αποκλειστικά από επαγγελματίες τραγουδιστές αλλά απαιτούσε και εκπαιδευμένο ακροατήριο.

Αντιπρόσωποι αυτού του ρεύματος είναι ο Γάλλος Βaude Cordier, εξειδικευμένος συνθέτης ερωτικών τραγουδιών και γνωστός για τον τρόπο που έγραφε τις παρτιτούρες του σε κυκλικό σχήμα σαν καρδιές. Άλλο παράδειγμα είναι ο επίσης Γάλλος Jacob de Senleches του οποίου το κομμάτι La Harpe de Mélodie (Η άρπα της μελωδίας) είναι γραμμένο σε μορφή άρπας.

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.