Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Oliviero Toscani

Ο Ολιβιέρο Τοσκάνι (Oliviero Toscani) είναι γιος του πρώτου φωτορεπόρτερ της Corriere della Sera. Στις αρχές της  δεκαετίας του ’60  σπούδασε φωτογραφία και γραφικές τέχνες στη Ζυρίχη της Ελβετίας και ξεκίνησε αμέσως μετά την φωτογραφία μόδας για γνωστά περιοδικά (Elle, Vogue, Uomo Vogue, Esquire, GQ, Stern, Harper’s Bazaar, κτλ).  Φανέρωσε όμως γρήγορα την πραγματική προσωπικότητά του στην προκλητική διαφημιστική καμπάνια που ανέλαβε για τα Jesus Jeans το 1973, όπου άγγιξε τα ταμπού της καθωσπρέπει κοινωνίας. Aκολούθησαν συνεργασίες με διάφορα άλλα μεγάλα ονόματα του χώρου όπως η Prenatal, Esprit, Fiorucci, Valentino, Chanel, κτλ.

Η απόλυτη δόξα ήρθε όμως με τη μακρόχρονη συνεργασία του με την United Colors of Benetton. Μια συνεργασία που ξεκίνησε το 1982, διήρκεσε σχεδόν είκοσι χρόνια και έκανε παγκοσμίως γνωστό τον οίκο αυτό χάρη στις εικόνες του. Ο Τοσκάνι έχτισε ούτε λίγο ούτε πολύ την ταυτότητα της εταιρίας και την επικοινωνιακή στρατηγική της. Για να το πετύχει, απέβαλε τελείως την κλασσική αντίληψη της διαφήμισης και  αξιοποίησε θέματα που ήταν τότε ταμπού όπως η πολιτική, ο πόλεμος, η πείνα, η θρησκεία, οι φυλετικές διαφορές, το σεξ, η ομοφυλοφιλία, το AIDS και ο θάνατος. Πολλές διαφημιστικές εκστρατείες του απαγορεύτηκαν στην Ιταλία όπως εκείνη που έδειχνε δύο άντρες να φιλιούνται.

Το 1990 δημιούργησε το περιοδικό Colors, το 1993 το Concept Fabrica, ένα διεθνές ερευνητικό κέντρο για τις τέχνες της επικοινωνίας και σήμερα ζει στην Τοσκάνη όπου παράγει λάδι και εκτρέφει άλογα!

H United Colors of Benetton επανήλθε στην προκλητική  διαφημιστική προσέγγισή της με την καμπάνια «Unhate».  Οι αντιδράσεις ήταν αναμενόμενες, πρώτα από το Βατικανό και ύστερα από τον Λευκό Οίκο. Ο Τοσκάνι όμως, πατέρας των φωτογραφικών σκανδάλων της Βenetton, δεν συμμετείχε σ’αυτήν την καμπάνια.  Δήλωσε πάντως τα εξής:» η προσέγγιση είναι πρόστυχη και θλιβερή, δεν έχει στυλ.  Δεν καταλαβαίνω  ποιό είναι το μήνυμα… Το θέμα που επελέγη, «Ενάντια στο μίσος στο κόσμο» είναι καλό, αλλά η παρουσίασή του εντελώς χαζή. Έπρεπε να πετάξει πνευματικά ψηλά, κι εδώ πέταξαν πολύ χαμηλά

Συμφωνείτε ή όχι;

Σχολιάστε το άρθρο

  • Φαίδρα Σίμιτσεκ

    Συμφωνώ απόλυτα. Καμμία σχέση με τις παλαιότερες φωτογραφίες του Toscani.

  • Η φωτογραφία που επισυνάπτεται για παράδειγμα με τη λέξη ομοφυλοφιλία (κι επομένως AIDS), εμπνεύστηκε από τον πίνακα του Michelangelo «Pietà» που περιγράφει τον Χρηστό στην αγκαλιά της Μαρίας μετά το θάνατό του… Οι τωρινές εικόνες της Benetton είναι μία άσκηση (υψηλού επιπέδου) στο photoshop. Υπάρχει διαφορά αντίληψης…

Αφήστε ένα σχόλιο για το Ira Ακύρωση απάντησης

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.