Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Richard Avedon

Τι κοινό έχουν ο Ζάν Ζενέ (Jean Genet) , η Μπριζίτ Μπαρντό (Brigitte Bardot), ο Άντυ Γουώρχόλ (Andy Warhol) και ο Ζάκ-Υβ Κουστό (Jacques-Yves Cousteau); Είναι κάποιοι απο τους πολλούς διασήμους που πόζαραν μπροστά στο φακό του  Ρίτσαρντ  Άβεντον (1923-2004).

Είναι 23 χρονών όταν ανοίγει δικό του στούντιο και έχει πελάτες το Vogue, το Life, το Harper’s Bazaar (μέχρι το 1988 τα περισσότερα εξώφυλλα είναι δικά του)…

Ξεχώρισε στο επάγγελμα επειδή δεν αρκέστηκε στην κλασσική φωτογραφία μόδας όπου στεκόταν το μοντέλο αδιάφορα μπροστά στο φακό. Έδειχνε χαμογελαστά κορίτσια εν δράσει, γεμάτα ζωή. Για να το πετύχει, προκαλούσε διάφορες αντιδράσεις στα μοντέλα του μέσα απο κάποια κουβέντα. Επόμενο ήταν η μεγάλη του προτίμιση στη δουλειά να ήταν το πορτραίτο, εκεί όπου απεικονίζεται εντονότερα το συναίσθημα. Αυτός καθιέρωσε το λευκό φόντο που δεν αφήνει χώρο στο λάθος.

Είπε: «Τα πορταίτα μου μιλούν περισσότερο για μένα, παρά για τους ανθρώπους που φωτογραφίζω«.

Η Audrey Hepburn ήταν η μούσα του τις δεκαετίες του 50 και του 60 και έλεγε «δεν υπάρχει τίποτα πέρα απο την προσωπικοτητά της. Έχει καταφέρει μέσα απο τον εαυτό της το τελικό της πορτραίτο«.

Για μερικούς όμως, το magnum opus του Άβεντον θεωρείται το βιβλίο του «Ιn the American West«. Ήταν παραγγελία του Amon Carter Museum (Texas) και αποτελείται απο 125 πορτραίτα που τραβήχτηκαν μεταξύ 1979 και 1984 στις δυτικές ΗΠΑ. Εκεί εμφανίζονται άνεργοι, εργάτες στα μεταλλωρυχεία, cowboys, κτλ. στους οποίους απευθυνόταν ο Άβεντον πάντα με σεβασμό σαν να ήταν διασημότητες ή πολιτικά πρόσωπα.  Η συλλογή αυτών των πορτραίτων συγκαταλέγεται μεταξύ των σπουδαιοτέρων του εικοστού αιώνα.

Ασφαλώς τα βραβεία που έλαβε ο Άβεντον είναι αμέτρητα, το ίδιο και οι εκθέσεις του που έγιναν σε μουσεία όπως ΜοΜΑ και Guggenheim Bilbao για παράδειγμα.

Η φωτογραφία του «Dovima with elephants» (1955) βρίσκεται στην λίστα με τα πιό καλοπληρωμένα έργα σε δημοπρασία παγκοσμίως.


Σχολιάστε το άρθρο

  • Μαριάννα Καραβασίλη

    Πράγματι στα πορτραίτα του προσπαθούσε να αποτυπώσει το συναίσθημα, έτσι του οφείλουμε την πιο «τσαλακωμένη»φωτογραφία της Μαίρυλιν Μονρόε, που για μένα είναι από τις ωραιότερές της.

  • Φαίδρα Σίμιτσεκ

    και για μας! Έχει δίκιο η Μαριάννα. Είναι η πιο «τσαλακωμένη» φωτογραφία της Marilyn και η πιο συγκινητική.Όλο το εύθραυστο της προσωπικότητάς της απεικονίζεται εκεί.

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.