Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Χαρταετοί στην ιστορία και την επιστήμη

kite_2

Σε αρχαία κινέζικα κείμενα του 4ου αιώνα π.Χ βρίσκουμε τα πρώτα στοιχεία για τους χαρταετούς αλλά είναι αδύνατο να προσδιορίσει κανείς επακριβώς ποιος λαός τους εφηύρε πρώτος. Πολύ πιθανόν να προέρχονται από πληθυσμούς του Νοτιοανατολικού Ειρηνικού, όπως είναι αυτοί της Πολυνησίας και της Ινδονησίας, -πληθυσμοί ειδικοί στην τέχνη της κατασκευής σκοινιών, στην πλοήγηση με πανιά και στην αξιοποίηση του ανέμου. Οι Κινέζοι τους κατασκεύαζαν με τα διαθέσιμα υλικά: μετάξι για το πανί και τα σκοινιά και μπαμπού για ανθεκτικό και ελαφρύ πλαίσιο και αρχικά στόλιζαν τις επίπεδες και συνήθως παραλληλόγραμμες αυτές κατασκευές με σκηνές και ήρωες της μυθολογίας. Μερικοί ενσωμάτωναν ακόμα και χορδές ή σφυρίχτρες για να παράγουν ήχος καθώς πέταγαν. Η χρήση τους προοριζόταν αρχικά για επιχειρήσεις διάσωσης και αργότερα για τη μέτρηση αποστάσεων, την αξιολόγηση του ανέμου, ακόμα και τη μεταφορά ανθρώπου και σε στρατιωτικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνουν την αποστολή σημάτων, τη μεταφορά μηνυμάτων, τον εκφοβισμό των εχθρών.

Η εισαγωγή του χαρταετού έγινε στη Δύση γύρω στον 13ο αιώνα πιθανότατα από τον Μάρκο Πόλο που είχε εντυπωσιαστεί από την δυνατότητα τους να μεταφέρουν άνθρωπο και αργότερα τον 16ο και 17ο αιώνα από ναύτες που επέστρεφαν από την Ιαπωνία και τη Μαλαισία. Ενώ καταχωρήθηκαν αρχικά ως περίεργα και εξωτικά αντικείμενα, από τον 18ο αιώνα και μετά, και κυρίως μεταξύ του 1860 και 1910, την λεγόμενη “χρυσή εποχή»  του χαρταετού, η χρήση τους διευρύνεται. Τους συναντάμε σε πολλούς στρατιωτικούς και επιστημονικούς τομείς όπως είναι οι πτήσεις στις αρχές του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου με σκοπό την παρακολούθηση των εχθρικών γραμμών, στην εναέρια φωτογράφιση, στην μετεωρολογία, στη θαλάσσια διάσωση και στη ραδιοφωνική αναμετάδοση! Η μελέτη της βέλτιστης πλοήγησής του ενέπνευσε τους εφευρέτες των πρώτων αεροπλάνων.

Χαρταετοί στην ιστορία και την επιστήμη.

Σε αρχαία κινέζικα κείμενα του 4ου αιώνα π.Χ βρίσκουμε τα πρώτα στοιχεία για τους χαρταετούς αλλά είναι αδύνατο να προσδιορίσει κανείς επακριβώς ποιος λαός τους εφηύρε πρώτος. Πολύ πιθανόν να προέρχονται από πληθυσμούς του Νοτιοανατολικού Ειρηνικού, όπως είναι αυτοί της Πολυνησίας και της Ινδονησίας, -πληθυσμοί ειδικοί στην τέχνη της κατασκευής σκοινιών, στην πλοήγηση με πανιά και στην αξιοποίηση του ανέμου. Οι Κινέζοι τους κατασκεύαζαν με τα διαθέσιμα υλικά: μετάξι για το πανί και τα σκοινιά και μπαμπού για ανθεκτικό και ελαφρύ πλαίσιο και αρχικά στόλιζαν τις επίπεδες και συνήθως παραλληλόγραμμες αυτές κατασκευές με σκηνές και ήρωες της μυθολογίας. Μερικοί ενσωμάτωναν ακόμα και χορδές ή σφυρίχτρες για να παράγουν ήχος καθώς πέταγαν. Η χρήση τους προοριζόταν αρχικά για επιχειρήσεις διάσωσης και αργότερα για τη μέτρηση αποστάσεων, την αξιολόγηση του ανέμου, ακόμα και τη μεταφορά ανθρώπου και σε στρατιωτικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνουν την αποστολή σημάτων, τη μεταφορά μηνυμάτων, τον εκφοβισμό των εχθρών.

Η εισαγωγή του χαρταετού έγινε στη Δύση γύρω στον 13ο αιώνα πιθανότατα από τον Μάρκο Πόλο που είχε εντυπωσιαστεί από την δυνατότητα τους να μεταφέρουν άνθρωπο και αργότερα τον 16ο και 17ο αιώνα από ναύτες που επέστρεφαν από την Ιαπωνία και τη Μαλαισία. Ενώ καταχωρήθηκαν αρχικά ως περίεργα και εξωτικά αντικείμενα, από τον 18ο αιώνα και μετά, και κυρίως μεταξύ του 1860 και 1910, την λεγόμενη “χρυσή εποχή “ του χαρταετού, η χρήση τους διευρύνεται. Τους συναντάμε σε πολλούς στρατιωτικούς και επιστημονικούς τομείς όπως είναι οι πτήσεις στις αρχές του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου με σκοπό την παρακολούθηση των εχθρικών γραμμών, στην εναέρια φωτογράφιση, στην μετεωρολογία, στη θαλάσσια διάσωση και στη ραδιοφωνική αναμετάδοση!  Η μελέτη της βέλτιστης πλοήγησής του ενέπνευσε τους εφευρέτες των πρώτων αεροπλάνων.

Χαρταετοί στην ιστορία και την επιστήμη.

Σε αρχαία κινέζικα κείμενα του 4ου αιώνα π.Χ βρίσκουμε τα πρώτα στοιχεία για τους χαρταετούς αλλά είναι αδύνατο να προσδιορίσει κανείς επακριβώς ποιος λαός τους εφηύρε πρώτος. Πολύ πιθανόν να προέρχονται από πληθυσμούς του Νοτιοανατολικού Ειρηνικού, όπως είναι αυτοί της Πολυνησίας και της Ινδονησίας, -πληθυσμοί ειδικοί στην τέχνη της κατασκευής σκοινιών, στην πλοήγηση με πανιά και στην αξιοποίηση του ανέμου. Οι Κινέζοι τους κατασκεύαζαν με τα διαθέσιμα υλικά: μετάξι για το πανί και τα σκοινιά και μπαμπού για ανθεκτικό και ελαφρύ πλαίσιο και αρχικά στόλιζαν τις επίπεδες και συνήθως παραλληλόγραμμες αυτές κατασκευές με σκηνές και ήρωες της μυθολογίας. Μερικοί ενσωμάτωναν ακόμα και χορδές ή σφυρίχτρες για να παράγουν ήχος καθώς πέταγαν. Η χρήση τους προοριζόταν αρχικά για επιχειρήσεις διάσωσης και αργότερα για τη μέτρηση αποστάσεων, την αξιολόγηση του ανέμου, ακόμα και τη μεταφορά ανθρώπου και σε στρατιωτικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνουν την αποστολή σημάτων, τη μεταφορά μηνυμάτων, τον εκφοβισμό των εχθρών.

Η εισαγωγή του χαρταετού έγινε στη Δύση γύρω στον 13ο αιώνα πιθανότατα από τον Μάρκο Πόλο που είχε εντυπωσιαστεί από την δυνατότητα τους να μεταφέρουν άνθρωπο και αργότερα τον 16ο και 17ο αιώνα από ναύτες που επέστρεφαν από την Ιαπωνία και τη Μαλαισία. Ενώ καταχωρήθηκαν αρχικά ως περίεργα και εξωτικά αντικείμενα, από τον 18ο αιώνα και μετά, και κυρίως μεταξύ του 1860 και 1910, την λεγόμενη “χρυσή εποχή “ του χαρταετού, η χρήση τους διευρύνεται. Τους συναντάμε σε πολλούς στρατιωτικούς και επιστημονικούς τομείς όπως είναι οι πτήσεις στις αρχές του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου με σκοπό την παρακολούθηση των εχθρικών γραμμών, στην εναέρια φωτογράφιση, στην μετεωρολογία, στη θαλάσσια διάσωση και στη ραδιοφωνική αναμετάδοση! Η μελέτη της βέλτιστης πλοήγησής του ενέπνευσε τους εφευρέτες των πρώτων αεροπλάνων.

Σχολιάστε το άρθρο

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.