Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Sarah Moon

Σάρα Μουν: μία Αγγλίδα στο Παρίσι, μία φωτογράφος που τίμησε τις γυναίκες μέσα απο το διαχρονικό έργο της.

Ύστερα απο σπουδές στην Καλών Τεχνών και μια πετυχημένη καριέρα σαν μοντέλο υψηλής ραπτικής, ξεκινάει με την φωτογραφία μόδας το 1966. Δύο χρόνια αργότερα, προσέχουν το ιδιαίτερο στυλ της, σαν ιμπρεσσιονιστικό, σε μια έκθεση με θέμα την avant-guarde φωτογραφία μόδας. Τα μεγάλα περιοδικά την ζητάνε όλα. Το 1972 είναι η πρώτη γυναίκα στην οποία ανατίθεται το περίφημο ημερολόγιο της Πιρέλλι. Στο τέλος της δεκαετίας του 1970 «χτίζει» κυριολεκτικά το image της μάρκας ρούχων Cacharel. Παραδόξως θα έχουν το ίδιο παραμυθένιο και νοσταλγικό ύφος, χαμηλότονα χρώματα και κόκκο (grain), χωρίς όμως να δίνουν την αίσθηση της επανάληψης.

Η τεχνική διαδικασία για το αποτέλεσμα αυτό παραμένει μυστική, δεν διαρρέουν πολλά από την κυρία Μουν, αλλά θυμάμαι πως μάθαμε το 1985 ότι είχε αγοράσει όλα τα αποθέματα του φίλμ που χρησιμοποιούσε γιατί σταματούσε η παραγωγή του! Ο συνεργάτης της στην εμφάνιση των φιλμ είναι από το ξεκίνημα της καριέρας της πάντα ο ίδιος, εκείνος ξέρει για τις ανώμαλες επιφάνειες των εκτυπώσεών της. Και όσον αφορά τα φλου… οφείλονται στη μυωπία της, την οποία ανακάλυψε εξ αιτίας της φωτογραφίας!

Η πνευματική διαδικασία που ακολουθεί είναι εσκεμμένα μπερδεμένη:

«Λέω συχνά στον εαυτό μου: Θα ήθελα να κάνω μια φωτογραφία όπου να μην συμβαίνει τίποτα. Αλλά προκειμένου να αφαιρέσει κανείς, θα πρέπει να υπάρχει ένα σημείο εκκίνησης. Για να μη συμβεί τίποτα, κάτι θα πρέπει αρχικά να συμβεί

Είτε μιλάμε για τη φωτογραφία, είτε για τα διαφημιστικά φιλμ, ο στόχος της είναι φανερά να απομακρυνθεί απο την πραγματικότητα, ν’αναζητήσει την ψευδαίσθηση, την αποπλάνηση, την επιθυμία για μυθοπλασία, το όνειρο, και ταυτόχρονα να είναι όλα σκηνοθετημένα. Το παραμύθι είναι το νήμα της, συμπληρώνει τα αγαπημένα της θέματα που είναι τα παιδικά χρόνια και η φαντασία. Σ’αυτά βασίστηκε και έδωσε τη δική της ερμηνεία στην Κοκκινοσκουφίτσα για μια σειρά εικόνων του 1985, και πρόσφατα με το Κοριτσάκι με τα σπίρτα.

Ακούστε την να περιγράφει τη δουλειά της


Σχολιάστε το άρθρο

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.