Έχετε δημιουργική σκέψη; Σας αρέσει να μοιράζεστε τις γνώσεις σας και να διευρύνετε τους ορίζοντές σας; Αν ναι, τότε το People & Ideas είναι για σας. Μπορείτε απλώς να γίνετε αναγνώστης του ή να κάνετε ένα παραπάνω βήμα: να γίνετε επιμελητής περιεχομένου ή δημιουργός περιεχομένου. Έτσι παρακολουθείτε, δημιουργείτε, βιώνετε και μεταδίδετε την μάθηση αεί διδασκόμενοι προς όφελος όλων.

Αριθμομνήμονες

calcul_mental

Ας πούμε ότι βλέπεις μια θεατρική παράσταση, π.χ τον “Ριχάρδο τον Γ»” του Σαίξπηρ. Σου αρέσει ή δεν σου αρέσει. Παθιάζεσαι ή όχι. Σε συνεπαίρνει το παίξιμο των ηθοποιών ή σε αφήνει αδιάφορο. Θαυμάζεις τα κοστούμια ή όχι. Σε κάθε περίπτωση δεν μετράς τα βήματα των ηθοποιών. Αυτό έπραξε ο Jedediah Buxton όταν παρακολούθησε τη συγκεκριμένη παράσταση το 1754 στο Λονδίνο. Προσπέρασε τη χωλότητα του βασιλιά, αδιαφόρησε μπρος στο μέγεθος των δολοπλοκιών του και μέτρησε τους βηματισμούς των ηθοποιών για τις ανάγκες των χορών. Επίσης, ταυτόχρονα κατακερμάτισε τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ μετρώντας τις λέξεις που είχε εκφέρει ο διάσημος τότε πρωταγωνιστής. Αριθμομνήμων και αριθμολάγνος ο αγράμματος Buxton έμεινε ως φαινόμενο στην ιστορία και εξετάστηκε για αυτές του τις ικανότητες από τη βασιλική ακαδημία του Λονδίνου.

jedidiah_buxton

Καθηλωμένη σε μια μηχανοκίνητη πολυθρόνα μπροστά στη τζαμαρία, με φωνή σχεδόν εγγαστρίμυθη και χτένισμα παρωχημένης εποχής, παρατηρεί, μετράει και καταγράφει τα πάντα. Η αριθμομνήμων Nάνα δεν είναι ασφαλώς το μοναδικό εύρημα της ταινίας του Τορνατόρε “Best Offer” (Το τέλειο χτύπημα). Είναι όμως αυτή που με τις πολυεπίπεδες μετρήσεις της δίνει το κλειδί για τη λύση του μυστηρίου.

immagine_la_migliore_offerta

Είτε αφορά την fiction Nάνα του “τέλειου κτυπήματος” είτε την ινδή Σακουντάλα Ντεβί που πέθανε τον Απρίλιο του 2013 και χαρακτηριζόταν ως “ο ανθρώπινος υπολογιστής”, είτε τον J. Buxton της Μεγάλης Βρεττανίας του 18ου αιώνα, έχουμε να κάνουμε με μια μια ασύλληπτη ικανότητα στην τέλεση αριθμητικών πράξεων.

google_doodle

Παλαιότερα πριν την εξέλιξη της τεχνολογίας οι αριθμομνήμονες αποτελούσαν ατραξιόν περιζήτητη στο χώρο του θεάματος, καθώς και σαν “ζωντανές” αριθμομηχανές σε τράπεζες. «Εχουν απασχολήσει κατά καιρούς το σινεμά, την λογοτεχνία, την ειδησεογραφία, προκαλούν τον θαυμασμό, αλλά αντιμετωπίζονται και σαν “persona non grata” στα καζίνο όπου τους απαγορεύεται η είσοδος.

Μια είσοδος που δεν απαγορεύτηκε στον ναίφ και λίγο “φεύγα” Γαλυφιανάκη στο πρώτο και αξεπέραστο “Hangover” όπου η ομάδα ρεφάρει στο καζίνο χάρη στις απομνημονευτικές ικανότητές του!

Σχολιάστε το άρθρο

  • Ήταν και ο Ντ.Χόφμαν στον Rainman, ως αυτιστικός αδελφός του Τομ Κρουζ, μετρούσε κι αυτός επίσης διάφορα πράγματα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Σας άρεσε το άρθρο; Πείτε μας τη γνώμη σας.