Is your thinking creative? Do you enjoy sharing your knowledge and widening your horizons? If yes, People & Ideas is for you. Simply be a reader or make one step further: participate and become a content curator or a content creator. With P&I, you follow, edit, create, experience and broadcast lifelong learning for everyone’s benefit.

Post a comment

  • Η μουσική του Στραβίνσκυ επηρέασε πάρα πολλούς συνθέτες του 20ου αιώνα. Η τεχνοτροπία του, η ρυθμική αγωγή και εναλλαγή στην μουσική του, επαναλαμβάνεται πολλές φορές ακόμη και στις μουσικές επενδύσεις ταινιών του Χόλλυγουντ.

    Η „Ιεροτελεστία“ έφερε διχασμό στο κοινό, σε σημείο να παίξουν ξύλο μέσα στην αίθουσα στην κυριολεξία! Ο μόνος που κατάλαβε τι εστί Στραβίνσκυ μέσα από εκείνη την εκτέλεση ήταν ο Μωρίς Ραβέλ.

    Επί τη ευκαιρία, ένα άλλο σπουδαίο έργο της ρωσικής περιόδου τού Στραβίνσκυ (ακολούθησε η νεοκλασσική και η σειραϊκή)είναι οι „Γάμοι„ („Les Noces“) που είναι ακόμη πιο πρωτοποριακό. Και μόνον η ενορχήστρωσή του το μαρτυρά: 2 πιάνα, 4 κρουστοί και φωνές!

    Απολαύστε το…

  • Φαίδρα Σίμιτσεκ

    Ευχαριστώ Philip για όλες αυτές τις πληροφορίες, αν και η μουσική του Stravinsky παραμένει “something of an acquired taste” για τους περισσότερους. Θέλει εξάσκηση το αυτί…

  • Όσον αφορά τη χορογραφία του Νιζίνσκι, ακόμα κι ο ίδιος ο Στραβίνσκι τη βρήκε “εξεζητημένη κι αναποτελεσματική”, σύμφωνα με τον Griffiths. Το δεύτερο βιντεάκι είναι ο θυσιαστήριος χορός, αν δεν απατώμαι, το κατεξοχήν εμβληματικό τμήμα του έργου. Εδώ φαίνεται αυτό που λέει κι ο/η Phillip για τη ρυθμική αγωγή. Τη βάζει πιο μπροστά από την ίδια την αρμονία και είναι αυτή που καθοδηγεί τη μουσική. Κάνει συνεχείς αλλαγές των μετρικών ενδείξεων, με άνιση διάρκεια των μέτρων, πράγμα αδιανόητο για τα χρόνια εκείνα. Ο ρυθμός, αυτή η πρωτόγονη δύναμη που θέλει να αναδείξει ο συνθέτης, μάλλον θα έπρεπε να ήταν σε όφελος του ακροατηρίου, που έχει μια εγγενή έφεση για το ρυθμό, δεδομένων (;) των αφρικανικών καταβολών μας.
    Από την άλλη, εικοστός αιώνας ήταν και πέρασε. Η πρωτοπορία άφησε τα ίχνη της, που σβήστηκαν όμως άκομψα από τα κακέκτυπα και τους μαϊμουδισμούς των νεότερων. Αν όντως θέλουμε εξάσκηση, ας ακούσουμε Σκαλκώτα για αρχή, π.χ. τους 36 χορούς του….
    Ας πάω να δω τώρα το δεύτερο ημίχρονο της Μάντσεστερ…..(!)

  • Λητώ Σεϊζάνη

    Έτσι μπράβο Μακ. Όχι μόνο βαριά κουλτούρα, είμαστε πολύπλευρες προσωπικότητες.

Share your thoughts

You like this article? Tell us your opinion.